Як відкрити власну видавничу справу

Видавнича справа в наш час є доволі популярною серед українських підприємців. Це можна пояснити низкою причин, наприклад, відносно невисокою вартістю виходу на цей ринок, його відкритістю. Підтвердженням цього є різноплановість його учасників. Але, не зважаючи на таку популярність, втриматися на цьому ринку доволі складно, адже успіх чи провал книги передбачити наперед неможливо, а продати бізнес дуже складно.

Якщо ви мрієте про власне видавництво, і ризики вас не лякають, то спробуємо розібратися з чого варто розпочати.

Перше і найголовніше – ще до запуску видавничого проекту потрібно чітко визначитися з його цілями та можливостями, тобто, над якими книгами видавництво буде працювати, для якої цільової аудиторії, як саме продукція буде потрапляти до споживачів та багато інших питань.

Визначаючись зі спеціалізацією видавництва, варто пам’ятати, що універсальність – розкіш, яку можуть собі дозволити лише дуже великі компанії. Новачкам краще розпочинати з вузької спеціалізації, в якій вони добре орієнтуються. В Україні велика кількість успішних видавництв з вузькою спеціалізацією, наприклад, «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», «Ранок»,«Видавництво Основи» випускають дитячі книги українською мовою, «Знання» – переважно підручники і навчальні посібники для вищих навчальних закладів.

Важливим аспектом є фінансова сторона. Хоча ціна виходу на видавничий ринок відносно невисока, найчастіше видавцям-початківцям доводиться розраховувати на власні ресурси. Книговидання, особливо в період становлення, є дуже ризикованим бізнесом, і заручитися банківською підтримкою неймовірно складно. Найчастіше обирається один з двох найбільш поширених варіантів фінансування нових проектів: залучення приватних інвесторів, або запрошення до участі в проекті великої видавничої компанії (якщо вдасться зацікавити її своїми ідеями).

Ретельний підбір співробітників – одна з запорук подальшої успішної діяльності, тому цьому питанню варто приділити значну увагу.

Мабуть, одним з найскладніших і найважливіших завдань, що постає перед видавництвом на початку діяльності, є пошук нових авторів. Проблема полягає в тому, що популярні автори найчастіше відмовляють у співпраці новачкам видавничої справи, віддаючи перевагу великим видавництвам, а успішно вийти на ринок з новим, невідомим автором дуже складно. Та все ж багато підприємців знайшли своє покликання саме у видавничій справі та успішно працюють на цьому ринку вже багато років.

Подібні компанії:

Ваш відгук буде першим

Додати відгук про компанію